No us ha passat que quan llegim ens deixem endur per la imaginació? Imaginem com són els personatges, els llocs on es duu a terme l'acció, què succeirà al capítol següent, etc. És per això que jo crec que la literatura, a banda de transmetre valors socials i culturals, és imaginació.
Què us sembla si un dia poguérem esdevenir autors d'un conte, d'un poema, ... sense ser experts literaris?
Això és possible actualment gràcies a les noves tecnologies.
La ponència que dissabte 10 de novembre es va dur a terme a càrrec de la professora de la UOC Laura Borràs ens ho demostra. Tots sabem que les noves tecnologies estan presents en la vida quotidiana, tant d'adults com dels joves.
Laura Borràs ens va demostrar que no hem de veure les noves tecnologies com una amenaça, un obstacle en la lectura de llibres o en l'ensenyament. Al contrari, ens poden aportar avantatges. És per això que ens va aclarir conceptes com literatura digital (que actualment s'està introduint dins dels àmbits literaris) i literatura digitalitzada (llibres impresos que s'estan passant a format informàtic), conceptes als quals també fa menció Raine Koskimaa al seu article ¿Qué es la literatura digital? Una panorámica general de la literatura digital: de los archivos de texto a los e-books. i que m'han semblat importants de definir, ja que actualment encara hi ha un desconeixement d'aquestos dos conceptes per part d'aquells que Laura va anomenar "immigrants digitals" (és a dir, aquells que ara ens estem introduint en les noves tecnologies), en els quals m'incloc a mi mateixa.
Així, aqueixa literatura digital és la que permet potenciar la nostra imaginació, ja que existixen textos digitals on nosaltres podem canviar el final de la història, els protagonistes, etc.
Per tant, no hem de veure els canvis com una cosa negativa sinó, al contrari, positiva. Les noves tecnologies ens aporten una nova vessant per practicar tant la literatura com la llengua, i aquesta nova vessant no té perquè anul·lar la tradicional (el llibre imprés).
Per acabar, agrair la nova visió que ens va aportar la professora Laura Borràs sobre les noves tecnologies i el seu ús.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada